در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #4100
    test2
    مشارکت کننده

    1-مهندسی سیستم به سیستم به عنوان یک کل می نگرد. در این جا سیستم علاوه بر نگاه از درون از بیرون نیز مورد توجه قرار می گیرد. در مهندسی سیستم عملکرد کل سیستم مورد توجه است.
    2-مهندسی سیستم در مرحله ی شکل گیری طراحی مفهومی و ارایه ی مدل مفهومی از طراحی که عمده ی تصمیم گیری ها بر پایه ی داده های کیفی استنقش کلیدی دارد. چرا که در این مرحله تشخیص درست نیازهای مشتریان و تعبیه ی کارکردهای مناسب آن در طراحی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این چیزی نیست که صرفا مهندسان سنتی (مکانیک، برق و …) به تنهایی قادر به مدیریت آن باشند. چرا که عموما این مهندسان با داده های کمی سر و کار دارند و کار با داده های کیفی برای اینها کمی دشوار است. ین موضوع به ویژه هنگامی که قصد استفاده از فناوری جدید در طراحی وجود داشته باشد از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
    3-مهندسی سیستم پلی است بین سایر رشته های سنتی مهندسی. پیچیدگی و تنوع اجزاء در سیستم های پیچیده نیازمند یک مهارت بین رشته ای است که همان مهندسی سیستم می باشد. ممکن است هر یک از زیر سیستم ها به تنهایی عملکرد خوب و مناسبی داشته باشند اما مهم در کنار بودن و تطابق آنها با یکدیگر است. مهندسی سیستم این وظیفه را بر عهده دارد. هماهنگی ، تطابق، رفع تضادهای سیستمی، اطمینان از عملکرد صحیح سیستم در کنار یکدیگر و … از وظایف عمده ی مهندسی سیستم است که همین نقش آن را از سایر رشته های مهندسی متفاوت و متمایز می سازد. این موضوع به ویژه هنگامی که بخشی از فعالیت های طراحی برون سپاری شده باشد از اهمیت بیشتری بر خوردار است

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.